Při koupi bramborů chtěj znát IQ sedláka

V rámci projektu pro rozvoj vesnice a dále ve spolupráci s dotačním programem folkloristiky se nám v letošním roce za pomoci štědrých dotací EU konečně podařilo založit Výzkumný ústav moudrosti lidové, zkráceně VÚML, v rámci kterého provádíme validaci pradávných příslových na současnou dobu. V předvánoční době jsme se rozhodli testovat rčení: ”Čím blbější sedlák, tím větší brambory.”

Zakládní podmínky výzkumu

Výzkumu se účastnilo 100 subjektů, samostatně hospodařících rolníku z ČR, vybraných náhodně se seznamu příjmemců dotací na pěstování bio brambor. Provedli jsme průřez skrze všechny pěstebné oblasti v rámci ČR, do výpočtu jsme zahrnuli i bonitu půdy, způsob hnojení. Zaměřili jsme se na pěstování pozdních a polopozdních odrůd Marena, Asterix a Desirée, které zřejmě nejlépe odpovídají podmínkám, za kterých dané úsloví vzniklo.
Zemědělce jsem podrobili korenspondečnímu testu IQ a poté jsme náhodně vybrali 100 kg (2 pytle) jejich produktů a provedli změření a zvážení jednotlivých brambor. Na tomto základě jsme mohli stanovit, že pro IQ okolo 110 odpovídají brambory okolo 10 cm v průměru a váze do 276g.
Na zhodnocení výsledků jsem použili tzv. Mannův algoritmus, protože jsme zjistili, že vztah mezi inteligencí sedláka a velikosti brambor se velmi podobá vztahu mezi letokruhy jednoho stromu a globální teplotou a na jeho základě jsme mohli provést predikci, jak se bude vyvýjet velikost brambor podle IQ sedláka.

Pozoruhodné výsledky

Výsledky jsou více než podivuhodné – podle známe hokejky nbapříklad by sedlák a IQ < 90 měl mít již v průměru 0,5kg na jeden brambor. Změřením průměrné velikosti brambor z hypermarketu, země původu Španělsko jsme zjistili, že Španělé jsou národem géniů.
Podrobné výsledky budeme publikovat v červnu, na celoevropské konferenci o společné zemědělské politice. Očekáváme, že na základě našich výsledků dojde zcela jistě k průlomové změně v zemědělské dotační politice EU, protože bude potřeba kompenzovat chytrým sedlákům nedostatečnou výnosnost brambor a napoak těm hloupým bude možno dotace úplně sebrat. Stejně tak se mohou orientovat jak spotřebitelé, tak obchodní řetězce na hloupé sedláky s obřimi výnosy a tím pádem jim i oprávněně nabídnout nízké výkupní ceny.

Výhled činnosti na první půlrok 2012

V dalším půl roce máme před sebe velmi náročnou výzvu. Česká pošta poprvé ve své historii se chce pokusit o doručování zásilek přímo adresátům, na rozdíl od stávající praxe vhození nesrozumitelně vyplněného lístku s oznámením o nutnosti si zásliku co nejdříve vyzvednout na poště. Tento postup bude vyžadovat osobní kontakt s příjemci v jejich bytech a na jejiech  pozemcích, na což nejsou zaměstnanci pošty zvyklí. Ale hlavní problém je především na vesnicích, kde si řada lidí pro ochranu svoji a svého majetku zcela nezodpovědně pořizuje psy.
Ve spolupráci s Českou poštou a Českou kynologickou organizací tedy rozjíždíme velký testovací projekt přísloví: „Pes který štěká, nekouše.“ V této chvíli probíhá nábor dobrovolníků, více informací najdete na našem webu www.vuml.cz.

 

Autor: Martin Tuma | čtvrtek 12.1.2012 11:22 | karma článku: 20,03 | přečteno: 1286x