Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

J39a98n 69V60e97s79e90l38y

12. 1. 2023 9:24

A jéje! Zase typické opovrhování lidmi (hlavně v diskusi) co plati SIPO a nevyžádané hraběcí rady jak to dělat správně. Už jsme se smířili s tím, že nekoukáme sexuálním menšinám do ložnice, ale pindy "Jak někdo ještě může používat..., SIPO zrušit..., Proč si nezařídí...". Z opačné strany "útoky" na neSIPáky prakticky nejsou. Nechme lidi, ať si to dělají po svém, v ložnici i se svými penězi. Je to takový problém?

0 0
možnosti
JV

J37a97n 78V77e36s23e64l39y

12. 1. 2023 9:46

Jen na úvod, teď mi přišly finanční statistiky z loňského roku od mé spořitelny. Platba kartou 891x, průměrná útrata za den 1128 Kč. Na SIPU mám těměř 20 plateb, u některých se částka mění každý měsíc. Kdo má čas, nastaví si 14 trvaláků a zbytek inkaso s limitem, čímž by mi na účtu přibylo cca 20 položek navíc. A pro paranoidní lidi jako já také měsíční kontrola, zda každá platba ODEŠLA a kolik NAVÍC si vzali z inkasa a zda mezi skoro dvacítkou plateb není něco jinak a zda mi někdo neloupe perníček.

Inu proč ne? Ať si to dělá každý jak chce, nehodlám se posmívat lidem co mají tolik času a nebo nemají, ale nechají to plynout a každý únor dělají korekce, co v lednu v nových cenách zaplatili ještě postaru... ;-)

Mi mailem jednou na začátku měsíce přijde seznam plateb. Dám si kafe, projedu KOMU a KOLIK platím (tady je jediné slabé místo, že součtu věřím). Je-li tam něco ŠPATNĚ, zajdu na poštu a danou platbu vyhodím, zbytek se v klidu a pohodě zaplatí. Za 20 let se to stalo jednou. Zaplacení SIPA mám avizované SMS, takže to pípne a já si prověřím že častka na SIPU avizovaná je stejná jako zaplacená. A ano - stojí mne to teď pětikačku za měsíc.

1 0
možnosti
PG

Já SIPO nezavrhuji. Složenka mi přijde do schránky, spolu s nákupem ji zaplatím na poště hotově. Jsem sice zpátečník a peněžní negramota, ale mě to tak vyhovuje. Trocha pohybu neuškodí.

0 0
možnosti

Já tedy nevím jak kdo, ale já si předpis SIPO, který mi na e-mail přichází s dostatečným předstihem, kontroluji a rozhodně bych nezaplatil částku, o které nevím, kde se tam vzala. SIPO jsem ocenil zejména v loňském roce, kdy se mi zálohy na plyn a elektřinu měnily málem každý měsíc.

3 0
možnosti
ZZ

Internet máte v malíku a to fakt s tím chodíte na poštu ?

8-o8-o

0 0
možnosti

Platím přes SIPO jen Tv, rádio, vodné stočné a elektriku. U těchto položek se částky nemění. Tak jsem si určila limit jen o 10,- Kč vyšší, než je součet plateb. Vše ostatní platím na trvalý příkaz. Když se někdy změní záloha na tyto platby, tak prostě upravím limit na SIPO. A nazdar bazar. Takto to hlídám i své staré mamince. Neriskuji tak ani případné šmejdy na straně příjemců.

1 0
možnosti
RP

Tak podvodníci se najdou všude. Nejlepší je, že když si někdo kasající se tím, jak nepoužívá zastaralé metody zřídí trvalý příkaz a potom na něho zapomene.

Se Sipem nemám žádný problém. Papír potřebuji jako doklad, a Sipo, jak přijde, tak ho do konce měsíce zaplatím a můžou ty částky klidně měnit každý měsíc.

0 0
možnosti

Já to řeknu jednoduše. Už zhruba 10-20 let by nemělo existovat nejen SIPO, ale i celá pošta. Část obyvatel by mělo problémy, ale to by se srovnalo. 31 000 lidí by dostalo výpověď. 5 000 z nich by přešlo na podobnou práci v soukromém sektoru (protože práci pošty by začal dělat soukromý sektor) a 26 000 lidí by posílilo soukromý sektor, který nemá dostatek lidí.

To, že by přestala stát český rozpočet zhruba 2 mld ročně, už je jen malý bonus.

4 1
možnosti
PD

Nesouhlasim, Ceska posta at klidne existuje, ale mela byt davno zprivatizovana. Takhle slouzi pouze jako odstrasujici priklad, ze stat nema vlastnit zadne firmy.

0 1
možnosti
RC

Některé bytové správcovké firmy trvají na platbě za městské byty výhradně přes SIPO. Což v dnešní době považuji za sprosťárnu. "Oni" mají s Pošou smlouvu a nechtějí na tom nic měnit. (vlastní zkušenost). Je tam více důvodů. Např. museli by si nechat upravit kontrolní program na správu přijatých plateb. Problém. Do té doby by úředník měl víc práce s kontrolou těchto plateb. Problém. Navíc je potřeba si uvědomit, že Pošta má vývar za platbu přes SIPO jak od plátce, tak od příjemce platby.

Je to nechutný cirkus. Nevím, proč by mi Pošta za poplatky dělala něco, co jsem schopen si ve svém bankovnictví zařídit sám bez polatků. Na druhou stranu chápu, že určité části lidí to vyhovuje, ať už z lenosti, stáří, nebo z jakýchkoliv jiných důvodů. Je to jejich boj.

2 0
možnosti
JV

J51a36n 59V96e13s48e80l55y

12. 1. 2023 10:26

Ale jistě, zaplatíte měsíčně 5 CZK, kolik probůh berete za hodinu, že se vám vyplatí kontrola několika trvaláků, když každý odchází jiný den a inkasních příkazů s podobnou vlastností? Platíte něco dětem, rodičům, máte kartu na benzín?

Tuhle agendu zvládnu jednou měsíčně u kafe za 10 minut, s možností napravit jakoukoliv nepravost ještě PŘED platbou.

Ale abych byl spravedlivý, je to přece Vaše věc, takže klídek, ne? Respektive určité časti lidí to vyhovuje, ať už že mají dost volného času a nebo jsou mladí...

Do dneška jsem si myslel, že (mladí) lidé čumící do mobilu při chůzi a zuřivě do nich klovající buď sestavují vládu, nebo odklánějí rakety mířící na Ukrajinu a nebo dělají jinou, mně zatím neznámou činnost, která nesnese odkladu a nepočká ani když je třeba přejít přes ulici. :-/

Od teď si k tomu připojím, že něco řeší ve své bance, protože jiný okamžitý zásah (co nepočká pár minut) už nevymyslím. ;-D

0 0
možnosti
Foto

Pro mě byla poslední kapka k výpovědi SIPO říjnové zpoplatnění SIPO do mailu. Sice jen 5 Kč měsíčně, ale krát 3 mil. domácností, tj. 15 mil. Kč měsíčně a 180 mil. Kč ročně. A to nepočítám poplatky, které si ČP bere od inkasující strany. To už je na slušné odměny, za tu práci, kterou jsem tady několikrát popisovala.Rv Když nás to udělá víc, možná se manažeři ČP naučí lekci z ekonomie o elasticitě poptávky.;-)

3 0
možnosti
Foto

Proč ještě někdo používá SIPO?

0 0
možnosti
Foto

Protože lidé bez PC, lidé neznalí nebudou vypisovat měsíčně 5-6 složenek.

Proč? Pokud nevíte, tak se neptejte. ;-D

5 1
možnosti
JM

Další důvod, proč SIPO zrušit.

1 1
možnosti
ZZ

Hned jak začaly první internetové banky, tak šla Č Pošta do háje a lepší to s ní už nebude !

Raději prodávají pojištění. Balíčky věnovali konkurenci a listovní zásilky a telegramy přebral Seznam, google a mobilní telefony.

:-/

1 0
možnosti
  • Počet článků 115
  • Celková karma 13,02
  • Průměrná čtenost 1519x
Jsem vědecko technický revolucionář a kvantový mechanizátor.

Právě nyní se chystám vydat knihu "Tim se ptá: Proč a jak funguje vesmír".